Lot: 1
Güncel Fiyat: 100 TL Açılış Fiyatı: 100 TL Tahmini: TL Lot Sizde Değil Lot Sizde
TÜRK HAT SANATININ ŞAHESERLERİ
M.Uğur Derman tarafından hazırlanan kitapta yer alan fotoğrafların çekimi Sami Güner'e aittir.Bu albümde yer alan 67 yazıyla 43 hat sanatkarı okuyucuya tanıtılmış olup; metinlerde miladi tarihlerin yanı sıra hicri tarihlere de yer verilmiştir.Kadim hün-i hat örneklerinin çoğu, o devrin ilim dili olan Arapça ve ebedi dili olan Farsça ile yazılmış; Türkçe numuneler de zamanla çoğalmıştır. Her üç dilden sanat eserleriyle karşılaşacağınız bu albümde, yazıların mealleri de yeni neslin anlayabileceği şekilde verilmiştir. Ebat: 50x35.
Lot No: 1
Lot: 1
TÜRK HAT SANATININ ŞAHESERLERİ-M.Uğur Derman tarafından hazırlanan kitapta yer alan fotoğrafların çekimi Sami Güner'e aittir.Bu albümde yer alan 67 yazıyla 43 hat sanatkarı okuyucuya tanıtılmış olup; metinlerde miladi tarihlerin yanı sıra hicri tarihlere de yer verilmiştir.Kadim hün-i hat örneklerinin çoğu, o devrin ilim dili olan Arapça ve ebedi dili olan Farsça ile yazılmış; Türkçe numuneler de zamanla çoğalmıştır. Her üç dilden sanat eserleriyle karşılaşacağınız bu albümde, yazıların mealleri de yeni neslin anlayabileceği şekilde verilmiştir. Ebat: 50x35.
Lot No: 2
Lot: 2
KALEM GÜZELİ-Hazırlayan: Mahmud Bedreddin Yazır, D.İ.B., Ankara 1989, 403 Sayfa, 29 x 20 cm
Lot No: 3
Lot: 3
ŞEVKET RADO TÜRK HATTATLARI-*Koleksiyonluk bir kitap. XV. yüzyıldan günümüze kadar gelmiş ünlü hattatların hayatları ve yazılarından örnekler. Şömnizli. 34x25 303s
Lot No: 4
Lot: 4
WINNER'S PLATES-Birinci Uluslararası Hat Yarışması, Uluslararası İslam Kültürel Mirasını Koruma Komisyonu (ICPICH) tarafından 1986 yılında ICPICH Sekreterliği ve Yürütme Organı olarak IRCICA tarafından yürütülmüştür. Yarışma, ünlü hattat Hamid Al-Amidi'ye ithaf edilmiştir. (Aytaç), onu anmak ve genç hattatları onun örneğini takip etmeye teşvik etmek amacıyla. Bu daha sonra yarışma programının bir özelliği olarak benimsendi ve yarışmanın her edisyonuna ünlü bir hattatın adı verildi. Bu ilk yarışmaya 32 ülkeden 352 katılımcı tarafından sunulan 1272 başvuru alındı. 18 ülkeden 43 katılımcının sunduğu 62 eser ödüle layık görüldü. Hamid Aytaç'ın ölümünün beşinci yıldönümüne denk gelen 16 Mayıs 1987'de IRCICA'da ödül töreni düzenlendi.
Lot No: 5
Lot: 5
HATTAT AZİZ EFENDİ-Türk hat ekolünün İslâm âlemine yayılmasında büyük hizmetleri geçen, İmâmul- hattâtîn ünvânı ile de anılan Aziz Efendi'nin hayâtı, sanatı, talebeleri ve eserleri 80 renkli levha ve resim ile tanıtılmaktadır. 122 s 24x34
Lot No: 6
Lot: 6
HATTAT MUSTAFA RAKIM EFENDİ-Metin: Süleyman Berk, Kaynak Yayınları, İstanbul 2003, 182 Sayfa, Hard Cover, 30 x 22 cm
Lot No: 7
Lot: 7
TÜRKLERDE YAZI SANATI-İsmayıl Hakkı Baltacıoğlu, Ankara Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Yayınları, Ankara 1958, 88 sayfa metin+örnek resimler, 19x28 cm.
Lot No: 8
Lot: 8
HULUSİ EFENDİ'NİN TALİK MEŞK MURAKKA KİTABI-30 s 32x22.
Lot No: 9
Lot: 9
KAZASKER MUSTAFA İZZET EFENDİ'NİN MEŞK MURAKKA KİTABI-32x22 20s.
Lot No: 10
Lot: 10
ŞEVKİ EFENDİ'NİN MEŞK MURAKKA KİTABI-32s. 22x22.
Lot No: 11
Lot: 11
HALİM EFENDİ'NİN MEŞK MURAKKA KİTABI-32x22 50 s.
Lot No: 12
Lot: 12
RAKSEDEN HARFLER: TÜRK HAT SANATINDAN SEÇME ESERLER-115 s, renkli resimler, Türkçe/İngilizce çift dilli. Faruk Taşkale. Ünlü ressam Picasso'nun, usta bir hattat tarafından yazılmış istifi gördüğü zaman "işte resim!" diye bağırarak, beğenisini ifade ettiği hat sanatı, ölçülü ve güzel yazı yazmaktan ibaret bir kaligrafi hüneri olarak değil artık günümüzde resim sanatı olarak kabul görmektedir.
Lot No: 13
Lot: 13
SUYUN RÜYASI EBRU-Sırlar âlemini suya yansıtan, aşk dolu, neşe dolu bir sanat olan ebru; yoğunlaştırılmış su yüzeyinde yüzdürülen boyaların kağıda alınmasıyla oluşur. Yüzyıllar önce Orta Asyada başlayan Abru Sanatı, İran üzerinden Anadoluya geldi, Türk Kâğıdı adıyla Avrupaya gitti. Kâğıdın ve Ebru Sanatının geçmişten bugüne tarihî süreci ve ebru ustalarıyla ilgili bilgiler. Geleneksel Ebru Sanatının uygulamasında kullanıla bütün araç-gereçler. Bunların nasıl hazırlandıklarıyla ilgili bilgiler; at kuyruğu ve gül dalından fırça yapımı, topraktan boya elde edilmesi Hazırlanan bu malzelerle nasıl ebru yapılacağı açıklanmıştır. Geleneği olan ebru türleri görsel örnekleriyle verilmiştir. Ebru yaparken karşılaşılabilecek sorunlar, bunların sebepleri ve çareleri adlı bir bölüm de bulunmaktadır. Ebru yapmak isteyen herkese, çocuğa, yetişkine, zanaatkâra ve sanatkâra, ihtiyaç duyduğu bütün temel bilgileri ve bu bilgileri ve bu bilgileri nasıl kullanacağını açıklar. Türkçe olarak yazılan, konusunun en kapsamlı kitabıdır. 155s 33x24.
Lot No: 14
Lot: 14
USTALARLA BULUŞMA-28x23 148 s SERGİ KATALOĞU / DAVUT BEKTAŞ, AHMED KOÇAK, M. SEMİH İRTEŞ, SEVGİ İRTEŞ YOLDAŞ, TANER ALAKUŞ, EMİNE NAVRUZ.
Lot No: 15
Lot: 15
KEMAL BATANAY-Türk Hat Üstadları serisinin üçüncü kitabı.. Bestekar, Tamburi, Hattat, Hafız Kemal Batanay.. Osmanlı Hattatlar silsilesini son üstadlardından.. Talebesi Muhittin Serin'in vefalı kaleminden.. Ancak bu yazılanlar deryadan bir damla misali söze ve kaleme gelmez koskoca bir ömürden idrakimize aksedenlerdi. 208s 33x24
Lot No: 16
Lot: 16
TURKISH ARTS CALLIGRAPHIC FIGURES-Turkish Arts Calligraphic Figures, Türk Hat Sanatı Örnekleri, Ada Press Özel Baskı Hat Örnekleri. 8 adet farklı baskı. 36x27.
Lot No: 17
Lot: 17
HAKANİ MEHMED BEY'İN HİLYE İ ŞERİFESİ-Hilye nedir? “Hilye-i Saadet”ler, “Hilye-i Şerifler” nasıl ortaya çıktı? “Hilye-i Saadet”in müellifi kimdir? Hilye-i Saadet, insana saadet verir mi? Hakani Mehmed Bey ve Hilye-i Saadet’i. Hâkānî Mehmed Bey’in, Peygamber Efendimiz’in fizikî özelliklerini anlattığı Hilye-i Saadet’i (Hilye-i Hâkānî) türünün ilk ve en önemli örneği kabul edilen mesnevisidir. 29x22
Lot No: 18
Lot: 18
HAT ÖRNEKLERİ-Hattat Hamid Bey'in Takrizi Saim Bey tarafından, bir kadirşinas eseri, Hattat Halim'in basılan meşklerini sevinçle gördüm. Benim eserim demektir. Merhuma bezleylediğim emeklerimin mebzül meyveleri, ne yazık ki ufulünden sonra kıy-metli talebesi H. Saim'in eseri himmetiyle meydana geliyor. Kıymetli ta-lebem Halim'e Cenab-ı Hakktan rahmet diler, kardeşim H. Saim'e de bu sahada gösterdiği gayret ve himmetlerini tebrik ve takdis eylerim. Hattat HAMİD 64 s 16x24
Lot No: 19
Lot: 19
MARBLING (EBRU)-Güzel Desenli Kağıtlar ve Kumaşlar Oluşturmak İçin Tam Bir Kılavuz. 119s 26x25.
Lot No: 20
Lot: 20
OSMANLI HAT SANATI TARİHİ-Hattâtlık, İslâm güzel sanatlarının cazip bölümlerinden biri olmasına rağmen üzerinde az çalışılmış bir sahadır. Son yıllarda bu hususta yazılan yazılar, bir tetkikten ziyade tanınmış Türk hattâtlarını tanıtmaktan ileri gitmemiştir. Buna rağmen bunları küçük görmemek lâzımdır. Bu küçük monografiler ve hattâtlıkla alâkalı makaleler, ileride yapılacak olan geniş tetkiklere faydalı olmaktan hâlî kalmayacaktır. Hat sanatı tarihinin yazılması bazı müşkiller arzetmektedir. Bunların başında, bu sanatı yakından tanıyanların, iyi bilenlerin az oluşu gelmektedir. Çünkü bu sanat, yüzyıllar boyunca devamlı şekilde inkişaf etmiş, muhtelif yazı çeşitlerinde muhtelif ekoller meydana gelmiş, bunlardan bazıları bir müddet yaşadıktan sonra tarih sahnesinden silinmiş, yerlerini yeni gelen ekollere bırakmıştır. Bütün bu değişiklikler, söylemeye lüzum yoktur ki hat sanatının zengin bir muhtevaya sahip olmasına vesile olmuştur. İslâm yazısının değişik türleri, bunların gelişmeleri ve büyük ustaları hakkında kat‘î bilgilere ve neticelere ulaşmak için bu hususta derin tetkiklere lüzum vardır. Bu yüzden doğru, sıhhatli bir hat sanatı tarihi yazabilmek için, bu vazifeyi üstüne alacak kimsenin ya hat tarihiyle alâkadar olmuş bir hattât veya hiç olmazsa çok dikkatli bir hat araştırmacısı olması lâzımdır. Bizce hat tarihiyle alâkadar olmuş olan bir hattât, bu sanatın içinde bulunan ve onu yakînen tanıyan bir kimse olarak en sıhhatli bilgileri ve en doğru hükümleri verebilmek imkânına sahiptir. Bu yüzden araştırıcı nitelikteki bir hattât, her zaman hattât olmayan dakîk bir araştırmacıya tercih edilir. Zira nasıl, bir binanın ne ile, nasıl ve hangi teknikle yapıldığı mimar vasıtasıyla daha iyi anlaşılırsa yazının mahiyeti de hattât tarafından daha kolay ve sıhhatli bir şekilde anlaşılır. 22x28 215s.
Lot No: 21
Lot: 21
RAŞİD EFENDİ KÜTÜPHANESİNDEKİ KİTAP KAPAKLARI-289 s 24x17
Lot No: 22
Lot: 22
MUSIC FOR THE EYES (GÖZLER İÇİN MÜZİK) -İslamik ve Osmanlı Hat Sanatına Giriş. 30x20. 16s.
Lot No: 23
Lot: 23
GELENEKSEL TÜRK EBRU SANATI-22x20
Lot No: 24
Lot: 24
HALİM EFENDİ'NİN MEŞK KİTABI-50 s 30x22
Lot No: 25
Lot: 25
ŞEVKİ EFENDİ'NİN MEŞK KİTABI-30x21 40s
Lot No: 26
Lot: 26
TÜRK KİTAP KAPLARI-Kemal Çığ, 1971, Yapı Kredi Yayınları, 72 sayfa, 24x23 cm.
Lot No: 27
Lot: 27
SİYER-İ NEBİ-140 s 31x23
Lot No: 28
Lot: 28
LALEZAR SERGİSİ ALBÜMÜ-80s 22x28
Lot No: 29
Lot: 29
TÜRK KİTAP KAPLARI-Kemal Çiğ. 60s. 28x20.
Lot No: 30
Lot: 30
HÜSN-İ HAT BİBLİYOGRAFİSİ-24x16.5 160s
Lot No: 31
Lot: 31
TÜRK SÜSLEME SANATI-141 s 24x16
Lot No: 32
Lot: 32
MİZANÜL HAT-17x24 155
Lot No: 33
Lot: 33
FATİH'İN DEFTERİ-20x16 20s
Lot No: 34
Lot: 34
TURKISH TREASURES-20x22. 250 s.
Lot No: 35
Lot: 35
HATTAT HAMİD AYTAÇ KİTABI-231 s 25x15.
Lot No: 36
Lot: 36
TALİK YAZIYA PLASTİK DEĞER AÇISINDAN YAKLAŞIM-159 s 23x16
Lot No: 37
Lot: 37
HATTAT HAMİD AYTAÇ KİTABI-216 s 23x16
Lot No: 38
Lot: 38
PRATİK SANAT DİZİSİ EBRU-28x20 16s
Lot No: 39
Lot: 39
FATİH GÜZEL SANAT-13 s 25x17
Lot No: 40
Lot: 40
UĞUR DERMAN BİBLİYOGRAFİSİ-30 s 23x16
Lot No: 41
Lot: 41
EBRU TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ-23x16 40s
Lot No: 42
Lot: 42
TÜRK HAT SANATINDAN ÖRNEKLER-33x23 7 s
Lot No: 43
Lot: 43
İSLAM KÜLTÜR MİRASINDA HAT SANATI-*Nadir ve Koleksiyonluk bir kitap. 244 s 43x31.
Lot No: 44
Lot: 44
HAT VE TEZHİP SANATI-Yazar: Ali Rıza Özcan. Hüsn-i hat" olarak bilinen güzel yazı ile yazının elbisesi, tamamlayıcısı sayılan "Tezhip" sanatının birlikte ele alındığı bu kitapta: "Hat ve Tezhip" sanatlarının, tarihi süreçleri, önde gelen isimleri, üslupları, icralarında kullanılan malzeme ve teknikler, müze, kütüphane ve özel koleksiyonlardan seçilen zengin görseller eşliğinde sunulmaktadır. 536 s 32x24.
Lot No: 45
Lot: 45
KUR'AN HAT VE TEZHİBİNDEN PARILTILAR-*Koleksiyonluk ve nadir bir kitap. Bu farklı İslam sanat formunun şimdiye kadar yayınlanmış en güzel örnekleri. İslam, ortaya çıkışından sonraki üç yüzyıl içinde, biri Mescid-i Haram'ı, diğeri Kur'an'ı merkeze alan, nadiren eşi benzeri olmayan ve asla geçilemeyen bir mimari ve tezhip sanatı da dahil olmak üzere bir hat sanatı üretmişti. Ancak İslam mimarisi dünyaca ünlü olmasına rağmen kaligrafi sanatı nispeten bilinmiyor ve erişilemez durumda. Kaligrafi sanatının siyah beyaz fotoğrafları çoktur, ancak siyah beyaz da olsa etkileyici olan bir sayfalık yazı, kağıdın ve mürekkebin tonları olmadan çok şey kaybeder. Kur'an-ı Kerim Hat ve Tezhip İhtişamı, bu sanat şaheserlerini diğerlerinden ayıran renk ve dokuların biçimsel mükemmelliğini yeniden üretiyor. Dünyadaki en büyük Kur'an el yazmaları koleksiyonlarından özenle seçilmiş toplam 180 açılış sergileniyor. 180 renkli büyük resim. 25x34 456 s
Lot No: 46
Lot: 46
İSLAM HAT SANATI (Die Kunst der islamischen Kalligrafie)-*Nadir ve Koleksiyonluk bir kitap. Yazarlar: Abdelkebir Khatibi, Mohamed Sijelmassi. 253 s 31x25
Lot No: 47
Lot: 47
BİR HÜSN-İ HAT SERGİSİ BURSA ULU CAMİ-Dün olduğu kadar, günümüzde debir milletin dünyadaki yerini belirleyen temel unsurlardan birisi ürettiği sanat ve kültür eserleridir. Ayrıca bunlar, bir toplumun millet olabilmesi, köklerini tarihe salabilmesi ve en önemlisi de insanın manevî olarak kendisini gerçekleştirebilmesi için vazgeçilmez niteliktir. Hiçbir medeniyet sanat ve kültür, eserleri olmaksızın var olamaz. Bu açıdan her millet, b,r taraftan sahip olduğu tarihi eserlerini muhafaza etmeye, diğer taraftan onların verdiği ruh istikametinde yeniden üretmeğe büyük bir önem atfetmektedir. 160 s 27x32
Lot No: 48
Lot: 48
WINNER'S PLATES-77s 21x31
Lot No: 49
Lot: 49
SABANCI HAT KOLEKSİYONU-29x23 60s
Lot No: 50
Lot: 50
TURKISH ROSE-31x32
Lot No: 51
Lot: 51
MİRAS-Türk Vakıf Hat Sanatları Müzesi Koleksiyonundan Seçmeler 127 s 34x24
Lot No: 52
Lot: 52
HAT SANATI SEÇME ESERLER-43x31
Lot No: 53
Lot: 53
SAKIP SABANCI MÜZESİ HAT KOLEKSİYONUNDAN SEÇMELER-28x21 260 s
Lot No: 54
Lot: 54
ARŞİVİN RENGİ-137 s 28x20
Lot No: 55
Lot: 55
EMİN BARIN-155 s 29x23 'Hattan Harfe: Zincirin Altın Halkalarını Yeniden Bağlayan Emin Barın' Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık Ticaret ve Sanayi A.Ş. tarafından yayımlanmış, Şubat 2002 tarihinde basılmıştır.
Lot No: 56
Lot: 56
KALEM GÜZELİ - II-291 s 28x20
Lot No: 57
Lot: 57
KALEM GÜZELİ-291 s 28x20
Lot No: 58
Lot: 58
YAZI VE KALEM GÜZELİ-160 s 28x21
Lot No: 59
Lot: 59
SULTANIN İMZASI (THE SULTAN'S SIGNATURE)-211 s 28x23 Türk Hat sanatının ustaca sanatının onlarca örneğini gösteren rengarenk bir katalog. Müslüman sanatçıların biyografileri, sanatlarının tasvirleriyle birlikte yer alıyor. Sergi 3 Şubat - 8 Nisan 2001 tarihleri arasında gerçekleşti. Bu yayın ilk kez 1998 yılında Metropolitan Museum of Art (New York) tarafından "Altın Mektuplar: Sakıp Sabancı Koleksiyonu'ndan Osmanlı Kaligrafisi, İstambul" başlığıyla yayımlandı. 211 sayfa, Sözlük, Kaynakça ve Dizin Bu sanatın olağanüstü bir gösterimi.
Lot No: 60
Lot: 60
EBRU-Yazar: Nedim Sönmez. 151 s 29x22
Lot No: 61
Lot: 61
HASAN ÇELEBİ VE TALEBELERİ HAT SERGİSİ-151 s 29x22
Lot No: 62
Lot: 62
ALİ EMİRİ EFENDİ VE DÜNYASI-Ali Emiri Efendi Ve Dünyası Ali Emiri Efendi And His World - (Fermanlar, Beratlar, Hatlar, Kitaplar-Kolektif Geçmişin kültür mirasının, özellikle de bu mirasın kolayca yok olabilecek bazı kırılgan parçalarının zamanın tahribine uğramadan günümüze ulaşabilmiş olmasını, bütün hayatlarını bu nesneleri toplamaya, korumaya ve gelecek kuşaklara aktarmaya adamış bir dizi adsız kahramana borçluyuzdur çoğunlukla. Geçmiş dönemlerin birçok önemli ürünü, bu değerbilir insanlar sayesinde savaşlardan, yıkımlardan ya da doğal afetlerden kurtulmuş ve yüzyılların menzillerini sağ salim katedip, günümüzün modern müze ya da kütüphane koleksiyolarında yerlerini almışlardır. Pera Müzesi ve İstanbul Araştırmaları Enstitüsü salonlarında iki bölüm halinde açılan Ali Emiri Efendi ve Dünyası sergisi, işte bu insanlardan birinin sıradışı serüvenine ışık tutan bir sergi. Çöken imparatorluğun yıkıntıları arasından toplayıp yaşamı boyunca titizlikle koruduğu, sonra da kendi kurduğu Millet Kütüphanesi''ne bağışladığı ferman, kitap ve hatların yanısıra Ali Emiri Efendi''nin "kültür insanı" kimliğini öne çıkaran özel eşya ve belgeleri arasından yapılmış bu derleme, onun tutkuyla bağlandığı bir dünyaya heyecan verici bir yolculuk niteliği taşıyor. 392 s 28x24
Lot No: 63
Lot: 63
LALE (THE TULIP)-88s 30x21
Lot No: 64
Lot: 64
GELENEKSEL TÜRK İSLAM SANATLARI KARMA SERGİSİ-30x21. 28s.
Lot No: 65
Lot: 65
SEMA SIDAL ARIN-30x21. 20s.
Lot No: 66
Lot: 66
TEZHİP SANATINDA TIĞ-21x30 163 s
Lot No: 67
Lot: 67
EBRU SANATI-30x21 191s
Lot No: 68
Lot: 68
HATTAT ŞEYH HAMDULLAH-239 s 33x24 "Osmanlı hat ekolünün kurucusu, İslâm yazı çeşitlerine yeni bir üslûp kazandıran, hattatların kıblesi Şeyh Hamdullah’ın hayâtı, üslûbunun özellikleri, talebeleri ve eserlerinden renkli levhalar yer almaktadır."
Lot No: 69
Lot: 69
GÖNÜLDEN BİR TUTKU - SEVGİ GÖNÜL HAT KOLEKSİYONU-123 s 26x20 Sevgi Gönül’ün bilgili bir seçicilik süzgecinden geçirerek oluşturduğu hat koleksiyonu, bu türün en önemli, hat tarihi yazılırken mutlaka sözü edilmesi gereken hattatlarının eserlerinin bulunduğu bir birikim. Sergi dolayısıyla yayınlanan katalogda Sevgi Gönül Hat Koleksiyonu’nun özelliği ve niteliği şöyle anlatılmaktadır: "Sanattan anlayan ve ince bir zevke sahip olan Sevgi Gönül’ün, Osmanlı dönemi hat sanatı her zaman ilgisini çekmiş ve şahsi koleksiyonunu 1983 yılından itibaren bu yönde geliştirmeye başlamıştır. Özenle seçerek bir araya getirdiği, göze ve ruha hitap eden 151 parçadan oluşan koleksiyonda; 25 adet hilye-i şerif, 29 adet kıt’a, 1 adet murakka, 3 adet icazetname, 7 adet meşk (karalama), 5 adet yaprak üzerine hat levha, 9 adet celi ta’lik, 31 adet celi sülüs levha, 39 adet tekke levha ve 1 adet ferman ile 1 adet berat bulunmaktadır. Eserler çoğunlukla sülüs, nesih ve ta’lik hatla yazılmışlardır."
Lot No: 70
Lot: 70
HATTIN ÇELEBİSİ - HASAN ÇELEBİ-Bir insanın ömrüne neler sığabileceğini, kaderin insanı nerelerden nerelere sürükleyebileceğini bilmek, bizler için mümkün değil. Erzurum’da küçücük bir köyde, savaş şartlarının oluşturduğu yoksulluk ortamında talebe yetiştiren ne Emin Hoca, Osman Hoca, Yusuf Hocalar ne de ders okuyan Mustafa Çelebi, Mevlüt Ülker, Ali Ağırman, İbrahim Altaş, ... arkadaşları Hasan Çelebi’nin bir gün hepsinin belki gitmeyi arzu ettiği Medine’deki mübarek mescitlerin yazılarını yazacak kadar bir şöhrete kavuşacağını tahmin edemezlerdi... Ama, aşk, sevgi ve gayrete Allah’ın tasarrufatı eklenince her şey farklı olmaya başlıyor insan hayatında... “Hikmetin ayakta kalması kalemledir” Kalem, kağıt ve yazı... Allah’ın insanlara en güzel hediyesi. Yazıyı sanat haline getirmek ise insanın Allah’a, Allah kelamına olan sevgisinden kaynaklanıyor. Hattat, kendini Allah’a veren, amellerin hakiki müşterisi olarak ancak O’nu seçen, ne yapmış ve ne yazmışsa, O’nun adını yüceltmek, rızasını kazanmak için yapandır. Hattat, aşkını kamış, kalem yoluyla kağıda döker. Neyzenin elinde ayrılık acısıyla inleyen kamış, hattatın elinde vuslatın özlemiyle deli divane olup raks eder. Her hareketi O’nu anlatır. Kalem O’ndan izler bırakır geçtiği her noktaya. Hattat, yazıyı yazmaya başladığı andan itibaren ibadet halindedir adeta. Kamış kalem, kağıdın üzerinde, bir eli gökyüzüne, bir eli yere açılmış, pervane gibi dönen bir semazendir artık. Kalem yol alırken kağıt üzerinde zaman çoktan anlamını yitirmiştir... 93 s 34x25
Lot No: 71
Lot: 71
HAT SAN'ATI-192 s 22x30
Lot No: 72
Lot: 72
TÜRK EBRU SANATI-26x20 88s
Lot No: 73
Lot: 73
HZ. MEVLANA'NIN 731. VUSLAT YILDÖNÜMÜ SERGİSİ ALBÜMÜ-96 s 33x23
Lot No: 74
Lot: 74
EFE HAZRETLERİNİN 50. VUSLAT YILDÖNÜMÜ SERGİSİ ALBÜMÜ-96 s 33x23
Lot No: 75
Lot: 75
GÜL SERGİSİ ALBÜMÜ-99 s 22x29
Lot No: 76
Lot: 76
OSMANLI SANATINDA HAT-115 s 32x21
Lot No: 77
Lot: 77
MAMURE ÖZ & SEMİH İRTEŞ-115 s 32x21
Lot No: 78
Lot: 78
EBRU GÜNLERİ KATALOĞU-2006. 111 sayfa. 24x34 cm
Lot No: 79
Lot: 79
EBRU KONGRESİ -47s 19x27.
Lot No: 80
Lot: 80
İSTANBUL'UN MEŞHUR HATTATLARI-208s 33x24 İstanbul'un Meşhur Hattatları kitabının iki önemli çabası var: Hat sanatının son temsilcilerini tanıtmak ve hususi belgelerin izinde hattatların çevresine bir nebze olsun ışık tutabilmek. Bu çabanın ilk hamlesi kapaktaki cemiyet fotoğrafı. Bu fotoğraf 1900'lerin ilk çeyreğinden günümüze kadar, İstanbul'un hat tarihine imza atmış meşhur hattatları bir arada görme imkanı sağlıyor bizlere. Pek çoğu Hattat Sami Efendi'nin talebesi olan bu hattatlar, aynı zamanda Medresetü'l-Hattatin çatısı altında muallimlik yapıyorlar. Eserin sayfaları arasında yer alan belgeler ve özellikle cemiyet fotoğrafları, bu son hat ekolünün, günümüz hattatlarını da yetiştiren ana damarı oluşturduğunu gösteriyor.
Lot No: 81
Lot: 81
ISLAMIC CALLIGRAPHY-Arap yazısının kökenlerinin izini sürüyor, kaligrafi stillerini tartışıyor ve el yazmaları, mimari, kumaş ve çömleklerde İslami hat sanatının örneklerini gösteriyor. 28x20 144s
Lot No: 82
Lot: 82
MUTLAK GÜZELİ ARAYIŞ-Albaraka Türk Hat Yarışması Kataloğu/2005 79 sayfa. 30x22 cm
Lot No: 83
Lot: 83
GELENEKSEL KAATI SANATI-34x25 303s
Lot No: 84
Lot: 84
BAŞLANGICINDAN GÜNÜMÜZE TÜRK HAT SANATI-Metin: Muammer Ülker, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara, 1987, 361 sayfa, Hardcover, 28x20,5 cm
Lot No: 85
Lot: 85
SUYUN RENKLERLE DANSI-200s 34x24
Lot No: 86
Lot: 86
THE CRAFT OF HANDMADE PAPER (EL YAPIMI KAĞIDIN YAPILIŞI)-144 s 31x24
Lot No: 87
Lot: 87
MUKADDES EMANETLER SERGİSİ-40 s 23x21
Lot No: 88
Lot: 88
İSLAMDA HALI SANATI-40 s 23x21
Lot No: 89
Lot: 89
YAZMA ESERLER SERGİSİ-40 s 23x21
Lot No: 90
Lot: 90
MADEN VE AĞAÇ İŞLERİ SERGİSİ-40 s 23x21
Lot No: 91
Lot: 91
İSLAMDA İBADETLE İLGİLİ ESERLER SERGİSİ-40 s 23x21
Lot No: 92
Lot: 92
TÜRK HAT SANATI (TURKISH CALLIGRAPHIC ART) KARALAMA/MEŞK-Yazar: Ferit Edgü. 58 s 22x24.
Lot No: 93
Lot: 93
TÜRKİYEMİZ-48s 27x19
Lot No: 94
Lot: 94
TÜRK SANATINDA EBRU-63 s 28x24
Lot No: 95
Lot: 95
OSMANLI KARTVİZİTLERİ-28x20 144s
Lot No: 96
Lot: 96
OSMANLI KİTAP SANATINDA DOĞAL ÇİÇEKLER-304 s 34x24
Lot No: 97
Lot: 97
ESMA ÜL HÜSNA-34x23 108 s
Lot No: 98
Lot: 98
HİKMET BARUTÇUGİL - EFSUN ÇİÇEĞİ-78s 34x23
Lot No: 99
Lot: 99
EBRU -271 s 34x24
Lot No: 100
Lot: 100
GÖKLERE YAZI YAZMA SANATI ''MAHYA''-159 s 29x24